maanantai 14. marraskuuta 2011

Kohti työpaikkaa ja uusia haaveita

Olen koko aikuisikäni kärsinyt jonkunasteisesta rahapulasta. Oikeastaan ainoastaan ensimmäisen opiskeluvuoteni jälkeisenä kesänä, kun olin ensimmäistä kertaa kunnon palkkatyössä, tunsin minulla olevan rahaa kaikkeen mukavaan.

Muutamassa kuukaudessa tottuu kuitenkin aikaisempaa korkeampaan kulutukseen, ja siksi kesätyöt yhdistettynä opintotukeen eivät tunnu riittävän enää mihinkään. Taitaakin olla korkea aika metsästää itselleni sopivaa osa-aikatyötä.

Olen lueskellut viime päivinä kovasti netistä löytyviä ohjeita, joiden mukaan myös opiskelijalle löytyy töitä yliopiston rekryn, sähköisten ilmoitustaulujen ja henkilöstövuokrausfirmojen kautta.



Olenkin jo päivittänyt ansioluetteloni ja alkanut tutkia kovasti Aarresaaren valikoimaa. Omalla aineyhdistlemälläni ei oikein tahdo löytyä mystery shopperia kiehtovampaa työtä, kun oman alan työkokemustakaan ei ole ehtinyt kertyä.

Siksi olen harkinnut uuden sivuaineen hankkimista, tällä kertaa yliopiston ulkopuolelta. Erityisesti olen harkinnut markkinoinnin opiskelua, jos onnistuisin saamaan sivuaineopinto-oikeuden kauppakorkeakoulusta -- tai vaikkapa Hankenilta jos oikein hurjaksi rupeaisin :)

Tänään ajattelin ryhtyä vihdoinkin täyttelemään henkilöstövuokrausfirmojen nettilomakkeita. Todennäköisesti useimmista niistä ei kuulu mitään, mutta ainakaan lomakkeet täyttämättä jättäen töistä ei kuulu mitään.

Luulisin ainakin olevani nyt riittävän ajoissa hakemaan töitä esimerkiksi jouluajan ruuhka-apulaiseksi. Siitähän voisi vaikka olla jotain hyötyä tulevaisuudessa, mikäli nuo sivuaineopinnot kauppakorkeakoulussa muuttuisivat haaveesta todellisuudeksi.

Sitä ja joulua odotellessa,

Mari.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti